Falcony on teknologiayritys, joka tarjoaa ohjelmistoja muun muassa poikkeamaraportointiin, auditointeihin, riskienhallintaan sekä vastuullisuusraportointiin. Yrityksen ohjelmistot osallistavat koko organisaation ja sen sidosryhmät raportoimaan tekemistään havainnoista, ja alustaa käytetään monipuolisesti erilaisilla toimialoilla - niin päivittäistavarakaupoissa, hotelleissa kuin teollisuudessakin. Yritys toimii yli 80 maassa ja sen ohjelmistoilla on yli 300.000 käyttäjää ympäri maailman.
Lähtötilanne
Google-mainonta oli yrityksessä käytössä jo ennen Nostamon kanssa solmittua yhteistyötä, mutta Falconyn markkinointijohtajan Kaarle Parikan mukaan mainonnan tuloksiin ei oltu täysin tyytyväisiä.
"Kaipasimme kumppania Google-mainonnan tueksi, sillä halusimme siitä enemmän tehoja irti, eikä talon sisältä löytynyt core-osaamista asian suhteen."
Yhteistyön aluksi Falconyn mainostili auditoitiin, ja mainonnasta kertynyttä dataa hyödynnettiin uusien kampanjoiden suunnittelussa. Uudet kampanjat rakennettiin Nostamon kehittämällä strategialla – samalla strategialla, jolla rakennamme kaikkien asiakkaidemme kampanjat. Strategia perustuu mahdollisimman tarkkaan kohdentamiseen, ja tämän on todettu lukuisien testien perusteella olevan selkeästi tehokkain tapa Google-mainonnan toteuttamiseen.
Tärkeänä alkuvaiheen toimena oli lisäksi tuloksellisen mainonnan kivijalan eli konversioseurannan korjaaminen. Nostamo keskittyy mainonnassa aina "kovien konversioiden" eli joko yhteydenottojen tai ostotapahtumien kasvattamiseen. Falconyn markkinoinnille tärkeät tavoitteet määritettiin, ja näitä lähdettiin määrätietoisesti kasvattamaan heti ensimmäisestä päivästä lähtien.
Tulokset
Parikan mukaan Google-mainonnan kehitys on näkynyt myös liikevaihdossa.
"Google-mainonta on kehittynyt huomattavasti, kun saamme viimeisimmän tiedon avulla hyödynnettyä mainonta-alustan kyvykkyydet parhaalla mahdollisella tavalla. ROI on kasvanut merkittävästi ja tällä on toki ollut positiivinen vaikutus myös yrityksemme liikevaihtoon", Parikka kertoo.
Hyvistä tuloksista kertoo sekin, että aiemmin pienemmässä roolissa olleesta Google Adsista on tullut yrityksen tärkein maksetun mainonnan kanava.
"Google-mainonnalla on erittäin merkittävä rooli yrityksemme uusasiakashankinnassa outboundin ja inboundin ohella. Se on selkeästi merkittävin maksetun mainonnan kanavistamme", Parikka kertoo.
Falcony on hyvä esimerkki siitä, että Google-mainonta voidaan skaalata kustannustehokkaasti myös ulkomaille, sillä Google Adsin teknisen luonteen vuoksi mainontaan pätee täysin samat periaatteet kuin kotimaassa. Parikan mukaan Google Ads toimiikin heille kansainvälisen kasvun ajurina.
"Google-mainonta tukee vahvasti yrityksemme kansainvälisen kasvun tavoitteita, sillä se on ollut meille tehokkain tapa hankkia laadukkaita liidejä kansainvälisesti. Samalla se mahdollistaa erilaiset matalan kynnyksen testit tarvittaessa hyvinkin spesifeillä markkinakohtaisilla kohdennuksilla."
Parikka antaa Nostamon palvelulle varauksettoman suosituksensa.
"Yhteistyö Nostamon kanssa on ollut erittäin joustavaa ja asiakaskeskeistä päivästä yksi lähtien. Asiakkaana on jäänyt fiilis, että heillä työn jäljestä välitetään aidosti ja tämä myös näkyy tuloksissa. Suosittelen Nostamoa Google-mainonnan kumppanina varauksetta kaikille yrityksille."