Varmasti kaikki uudet yrittäjät tuskailevat saman ongelman parissa: miten saada myyntiä, kun yrityksellä ei ole vielä minkäänlaista tunnettuutta. Markkinointikanaviakin on miljoona, ja oikean kanavan valinta ilman aiempaa kokemusta on täyttä hakuammuntaa. Samojen ongelmien parissa paini myös painoalan verkkokauppaa pyörittävä asiakkaamme, joka lopulta päätti panostaa aluksi Google Ads -mainontaan.
Google Ads on siitä mahtava markkinointikanava, että sen kautta voidaan tavoittaa ostovalmista kohdeyleisöä. Tämä johtuu siitä, että Googlea käytetään tiedonhakuun - myös silloin, kun aiotaan ostaa jotain. Google-mainonnan avulla yritys saa itsensä esille juuri tässä ostopolun kriittisimmässä vaiheessa. Ja mikä parasta, uudet yritykset ovat mainostensa kanssa samalla viivalla pidempään toimineiden yritysten kanssa. Tämän todistaa kyseisen yrityksen konversioprosenttikin, joka on kunnioitettavat 4,16%. Suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa sitä, että sadasta mainosta klikanneesta keskimäärin 4,16 kävijää on ostanut jotain verkkokaupasta. Tämä siitä huolimatta, että verkkokaupalla ei ole aiempaa toimintahistoriaa takanaan.
Alla on kuva Google-mainonnalla aikaansaaduista tuloksista:
Kokonaisuudessaan mainontaan on panostettu vain 2131,09 euroa, mutta tällä on saatu myyntiä yhteensä 12 660,93 euron edestä. Mainonnan tuotto on ollut 594% eli yhden euron mainospanostuksilla on saatu myyntiä 5,94 euron edestä. Pitää lisäksi huomata, että kaikkia Google-mainonnan kautta tulleita myyntejä ei pystytä mittaamaan, joten oikea lopputulos on suurempi. Lisäksi tyytyväiset asiakkaat palaavat takaisin, joten tulevaisuudessa on odotettavissa uusintaostoja.
Joka tapauksessa - pelkästään näillä mitatuilla luvuilla laskettuna mainonta on ollut selkeästi kannattavaa.